Sunday, July 1, 2012

Setelah sekian lama..

Bismillahirrahmanirrahim..

Agak lama juga saya tak mencurahkan idea di dalam blog ni..
Hem,,, entah kenapa tiba2 hari ni terasa nak update status blog.. Ada sesuatu yang nak dikongsikan bersama, nak cakap terkenal memang tak lah, tetapi just perkongsian apa yang dirasai setelah sekian lama tak berkarya..  cewahhh..poyo je..

"Esok a.su pegi temankan kak long belikan handbag ye", kata Ummie.. huhu,,
Hati terasa hepyy entah knapa.. Biasalah dah lah lama tak bertandang kat umah., tiba-tiba bila dah sampai rumah, ummie plak layan anak sulungnya seperti PUTERI..

Dalam HATI... \(*0*)/ yesss!!

Mungkin ummie teringat kat arwah adikku kot,, Angah,, Al-fatihah untuk si pemilik nama Wan Afifah Hanun Wan Mustafa Kamal.. Dalam keluargaku hanya ada 3 orang adik lelaki dan 3 perempuan termasuklah diriku.. Tetapi saya diberi peluang untuk merasai amanah untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang KAKAK SULUNG.. Tiada ungkapan selayaknya selain :

A.L.H.M.D.U.L.L.A.H.. =)

Hem,, berbalik kepada cerita tadi,,, kemudian ummie meminta saya untuk gorengkan ikan kerisi.. Humm,, bestnyer,, Tapi sayang hari ini saya puasa,, Dalam hati <3,, Syukran ummie mcm tau2 je yang saya minat makan ikan kerisi.. tambah2 yang bergoreng... xpe kejap lagi saya makan time berbuka,, Yeaaa!!..

Kemudian saya biasalah sambil2 goreng ikan, tangan sebelah lagi membuka tudung periuk di sebelah kanan,, Wahhh!! Ayam pedas,, bestnyer,,, lama dah kempunan makanan masakan ummie.. Lagilah meleleh air liur nie.. Ummie pon jawab "tengiklah sapa yang masak,, ummie sapa??" heheee,, saya hanya mampu tersenyum..

Biasalah bila si ibu dan si anak dara duduk sekali di dapur, mulalah banyak cerita yang dikongsi bersama,, ANTARANYA,,, cuba teka apkah topik perbualan kami?? cepat teka,, Ok, saya bagi 3 saat je teka..

1....

2...

3...

Ok,, dah tamat... Cepat.. sapa bleh jawab... Hurm.. topik yang digemari oleh anak2 muda sekarang..

Sudah tentu topik tentang KAWIN,... hehee..
Asalnya nak lari topik tapi dah ummie yang masuk dulu.. Em,, apakan daya,, Meraikan jew..

Ummie : "Ummie suka gabungan warna putih dan merah,,, tak nak bunga2 yang crowded sangat,, just simple but ellegant.."Dalam hatiku : Hai ummie,, jauhnya ummie impikan... hemm.. doa2kan jelah biar cepat jodoh anak daramu ini ye.. Masalahnya ummi dah green light tapi calonnya x tentu lagi sapa.. hee xpe,,Sabar itu sebahagian daripada iman.. Yup btol..

Bak kata upin&ipin : Betol3x...

Tetapi ingatlah Allah jadikan setiap daripada kita berpasang-pasangan,, Jadi letakkanlah segala pergantungan kepadaNya yup.. insyAllah...

Em,,ntahlah apa yang dikongsikan sangat.. Just luahan je kot.. hehe.. Ap2 pon smoga dapat yang terbaik untuk dirimu dan juga semua sahabat2 di luar.. ku doakn.. I'Allah...

Dan yakinlah dengan kalamullah,, Dari surah An-nur ayat yang ke 26 , di mana Allah berfirman :

Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki yang keji, dan lelaki yang keji untuk wanita yang keji (pula), dan wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelakiyang baik adalah untuk wanita yang baik (pula),.



No comments:

Post a Comment