Tuesday, July 24, 2012

Makhluk Allah yang dinanti


Bismillahirrahmanirrahim..
Segala puji-pujian bagi Allah Azza wa Jalla
Aku menanti-nanti akan kehadiranmu wahai makhluk Allah
Aku menunggu-nunggu saat untuk bersamamu wahai makhluk Allah
Aku berdoa agar aku selalu bersamamu untuk sepanjang tahun
Tetapi ia tidak mungkin
Kerna masa dan waktu yang diperuntukkan untuk kita bersama
Hanya sedetik. Ibarat kata bagai ribut yang berlalu pergi
Pantas,tangkas dan cepat ku rasakan
Tanpa kusedar waktu bersamamu wahai makhluk Allah sudah sampai ke penghujungnya
Bila lagi mahu kita ketemu?
Bila lagi?

Aku cuba dan mencuba berusaha dan berazam
Mahu aku untuk kembali berkhalwat denganmu sepuas-puasnya
Menadah tangan dengan takungan air mata penuh keinsafan
Penuh kesyahduan
Aku ingin menitipkan kepadamu wahai makhluk Allah
Aku terlalu ingin sentiasa bersamamu
Aku rindu padamu yang teramat

Engkaulah wahai makhluk...
Engkaulah bulan yang melimpah barokahNya
Engkaulah bulan yang dipenuhi dengan rahmatNya
Engkaulah bulan yang sentiasa dinanti-nantikan oleh semua
Yakni RAMADHAN AL-MUBARAK


*I’m wishing all of you Ramadhan Kareem for those that Muslims, give our high commitment in this month because if we didn’t use it full as the best month that we ever had, and we didn’t get forgiveness from our Creator (Allah Azza wa Jalla) in this month they belong among the losers*

So, InsyAllah we try our best in getting the best that we never had, Don’t waste the time given to us just it was like nothing.

Remember in chapter  41 (Fusshilat: Explained in detail) versus 30


“In the case of those who say, "Our Lord is Allah., and, further, stand straight and steadfast, the angels descend on them (from time to time): "Fear ye not!" (they suggest), "Nor grieve! but receive the Glad Tidings of the Garden (of Bliss), the which ye were promised!”

Translate


“Sesungguhnya orang-orang yang menegaskan keyakinannya dengan berkata: Tuhan kami ialah Allah, kemudian mereka tetap teguh di atas jalan yang betul, akan turunlah malaikat kepada mereka dari semasa ke semasa (dengan memberi ilham): Janganlah kamu bimbang (dari berlakunya kejadian yang tidak baik terhadap kamu) dan janganlah kamu berdukacita dan terimalah berita gembira bahawa kamu akan beroleh Syurga yang telah dijanjikan kepada kamu.”




No comments:

Post a Comment